- DEFINITII SI TERMENI
Site-ul www.ochelarii-tai.ro – este operat de societatea J&F Optical SRL (denumita in continuare „Societatea”), persoana juridica de nationalitate romana, avand sediul social in Bucuresti, str. Avionului, nr. 27, bl. 15F, et. 1, ap. 4, sector 1 si punct de lucru in Bucuresti, str. Leaganului, nr. 1, sector 1, avand numar de ordine in Registrul Comertului J40/10063/2001 si cod unic de inregistrare fiscala 14332549.
Vanzator – societatea J&F OPTICAL SRL sau orice partener de pe site.
Cumparator – poate fi orice persoana fizica care are varsta peste 16 ani sau persoana juridica sau orice entitate juridica care isi face un Cont in Site si efectueaza o Comanda.
Client – poate fi orice persoana fizica care are varsta peste 16 ani sau persoana juridica care are sau obtine acces la CONTINUT, prin orice mijloc de comunicare pus la dispozitie de catre Societate (electronic, telefonic, etc) sau in baza unui acord de utilizare existent intre Societate si acesta si care necesita crearea si utilizarea unui Cont.
Utilizator – orice persoana fizica care are varsta peste 16 ani sau persoana juridica inregistrata pe Site, care, prin finalizarea procesului de creare a Contului, si-a dat acordul cu privire la clauzele specifice site-ului din sectiunea Termeni si Conditii Generale.
Nickname – pseudonim prin care un anumit Utilizator/Client/Cumparator poate adauga Continut pe Site. Nickname-ul este asociat informatiilor din Site ale Utilizatorului/Clientului/Cumparatorului sub denumirea de “Nume Utilizator”.
Cont – sectiunea din Site formata dintr-o adresa de e-mail si o parola care permite Cumparatorului transmiterea Comenzii si care contine informatii despre Client/Cumparator si istoricul Cumparatorului in Site (comenzi, facturi fiscale, garantii bunuri, etc.). Utilizatorul este responsabil si se va asigura ca toate informatiile introduse la crearea Contului sunt corecte, complete si actualizate.
Favorite – sectiune din Cont care permite Cumparatorului/Utilizatorului sa isi creeze Liste cu Bunuri si Servicii pe care doreste sa le urmareasca in vederea unei eventuale achizitii folosindu-se de serviciul oferit de catre Vanzator de urmarire a Bunurilor si Serviciilor prin primirea de Comunicari Comerciale din partea acestuia.
Lista – sectiunea din Favorite in care Cumparatorul/Utilizatorul poate adauga Bunuri sau Servicii pe care doreste sa le urmareasca in vederea unei eventuale achizitii si pe care, ulterior, le poate sterge sau le poate adauga in cosul de cumparaturi („Cosul meu”).
Listele pot fi:
- Publice: orice Client/Cumparator/Utilizator poate vizualiza Lista Cumparatorului/Utilizatorului in cazul in care acesta a distribuit-o pe retelele de socializare (Facebook, Twitter si Google+) sau daca acceseaza profilul public al Cumparatorului/Utilizatorului din Site. Listele sunt publice, iar Cumparatorul/Utilizatorul are posibilitatea de a le seta ca private oricand, direct din Contul sau, sectiunea Favorite;
- Private: acestea pot fi vizualizate numai de titularul Contului. Cumparatorul/Utilizatorul are posibilitatea de a le seta ca si publice oricand, direct din Contul sau, sectiunea Favorite.
Cosul meu – sectiune din Cont care permite Cumparatorului/Utilizatorului sa adauge Bunuri sau Servicii pe care doreste sa le achizitioneze la momentul adaugarii sau la un moment ulterior; in cazul in care Bunurile sau Serviciile nu sunt achizitionate la momentul adaugarii prin efectuarea Comenzii, Cumparatorul/Utilizatorul va beneficia de serviciul oferit de catre Vanzator de urmarire a Bunurilor si Serviciilor prin primirea de Comunicari Comerciale din partea acestuia.
Site – magazinul online gazduit la adresa web ochelarii-tai.ro si subdomeniile acestuia.
Comanda – un document electronic ce intervine ca forma de comunicare intre Vanzator si Cumparator prin care Cumparatorul transmite Vanzatorului, prin intermediul Site-ului intentia sa de a achizitiona Bunuri si Servicii de pe Site.
Bunuri si Servicii – orice produs sau serviciu listat pe Site, inclusiv produsele si serviciile mentionate in Comanda, care urmeaza a fi furnizate de catre Vanzator, Cumparatorului ca urmare a Contractului incheiat.
Campanie – actiunea de a expune in scop comercial, un numar finit de Bunuri si/sau Servicii avand un stoc limitat si predefinit, pentru o perioada limitata de timp stabilita de catre Vanzator.
Contract – reprezinta contractul la distanta incheiat intre Vanzator si Cumparator, fara prezenta fizica simultana a Vanzatorului si a Cumparatorului.
Continut – reprezinta:
- – toate informatiile de pe Site care pot fi vizitate, vizualizate sau altfel accesate prin utilizarea unui echipament electronic;
- – continutul oricarui e-mail trimis Cumparatorilor de catre Vanzator prin mijloace electronice si/sau orice alt mijloc de comunicare disponibil;
- – orice informatie comunicata prin orice mijloc de catre un angajat/colaborator al Vanzatorului, Cumparatorului, conform informatiilor de contactare, specificate sau nu de catre acesta;
- – informatii legate de Bunurile si/sau Serviciile si/sau tarifele practicate de Vanzator intr-o anumita perioada;
- – informatii legate de Bunurile si/sau Serviciile si/sau tarifele practicate de catre un tert cu care Vanzatorul are incheiate contracte de parteneriat, intr-o anumita perioada;
- – date referitoare la Vanzator, sau alte date privilegiate ale acestuia.
Review – o evaluare scrisa de catre detinatorul sau beneficiarul unui Bun sau Serviciu, evaluare redactata pe baza experientei personale si capacitatii acestuia de a realiza comentarii calitative și de a spune daca Bunul sau Serviciul respecta sau nu specificatiile mentionate de catre producator.
Rating – modalitate de exprimare a gradului de satisfactie a unui Utilizator/Client/Cumparator fata de un produs. Rating-ul se exprima sub forma de stele, fiecare Bun putand primi un punctaj de la o stea, la cinci stele. Acest grad de satisfactie va fi asociat intotdeauna review-ului scris de Utilizator/Client/Cumparator asupra unui Bun sau Serviciu.
Comentariu – apreciere sau observatie cu scop critic, pe marginea unui Review sau a unui alt comentariu.
Intrebare – formula de adresare catre alti Utilizatori/Clienti/Cumparatori cu scopul de a obtine informatii despre Bunurile sau Serviciile din pagina respectiva.
Raspuns – informatie scrisa care este transmisa Utilizatorului/Clientului/Cumparatorului care a adresat o Intrebare in Site, in pagina unui anumit Bun. Raspunsul reprezinta o explicatie oferita de un Utilizator/Client/Cumparator unui alt Utilizator/Client/Cumparator in cadrul unei discutii.
Document – prezentele Termene si Conditii.
Comunicari Comerciale – orice tip de mesaj trimis (cum ar fi: e-mail/SMS/telefonic/mobile push/webpush/etc.) continand informatii generale si tematice, informatii cu privire la produse similare sau complementare cu cele pe care le-ati achizitionat, informatii cu privire la oferte sau promotii, informatii referitoare la Bunuri si Servicii adaugate in sectiunea “Cont/Cosul meu” sau sectiunea “Cont/Favorite” precum si alte comunicari comerciale cum ar fi cercetari de piata si sondaje de opinie.
Tranzactie – incasarea sau rambursarea unei sume rezultata din vanzarea unui Bun si/sau Serviciu de catre Societate prin intermediul site-ului ochelarii-tai.ro, Cumparatorului, prin utilizarea serviciilor procesatorului de carduri agreat de catre Vanzator, indiferent de modalitatea de livrare.
Taxa de timbru verde – valoarea exprimata in lei, platita de catre Vanzator catre societatea autorizata cu preluarea operatiunilor de colectare, transport si valorificare/reciclare a deseurilor echipamentelor electrice si electronice, astfel cum este prevazut de legislatia in vigoare.
Specificatii – toate specificatiile si/sau descrierile Bunurilor si Serviciilor asa cum sunt precizate in descrierea acestora.
2. DOCUMENTE CONTRACTUALE
2.1. Prin inregistrarea unei Comenzi pe Site, Cumparatorul este de acord cu forma de comunicare (telefonic sau e-mail) prin care Vanzatorul isi deruleaza operatiunile comerciale.
2.2. Notificarea primita de catre Cumparator, dupa efectuarea Comenzii are rol de informare si nu reprezinta acceptarea Comenzii. Aceasta notificare se face electronic (e-mail) sau telefonic.
2.3. Pentru motive justificate, Vanzatorul isi rezerva dreptul de a modifica cantitatea Bunurilor si/sau Serviciilor din Comanda. Daca modifica cantitatea de Bunuri si/sau Servicii din Comanda, va anunta Cumparatorul la adresa de e-mail sau la numarul de telefon puse la dispozitia Vanzatorului la efectuarea Comenzii si va returna suma achitata proportional cu produsele.
2.4. Contractul se considera incheiat intre Vanzator si Cumparator in momentul primirii de catre Cumparator de la Vanzator, prin intermediul postei electronice si/sau SMS a notificarii de expediere a Comenzii.
2.5. Pentru Comenzile ce urmeaza a fi livrate la showroom-urile si punctele de livrare ale Societatii, preturile si rezervarile Bunurilor si/sau Serviciilor sunt valabile 72 (saptezecisidoua) de ore de la inregistrarea Comenzii de catre Cumparator.
2.6. Documentul si informatiile puse la dispozitie de catre Vanzator pe Site vor sta la baza Contractului, in completarea acestora fiind certificatul de garantie emis de catre Vanzator sau un furnizor al acestuia pentru Bunurile achizitionate.
3. POLITICA DE VANZARE ONLINE
3.1. Accesul in vederea efectuarii unei Comenzii ii este permis oricarui Utilizator/Cumparator.
Pentru motive justificate, Societatea isi rezerva dreptul de a restrictiona accesul Utilizatorului/Cumparatorului in vederea efectuarii unei Comenzi si/sau la unele din modalitatile de plata acceptate, in cazul in care considera ca in baza conduitei sau a activitatii Utilizatorului/Cumparatorului pe Site, actiunile acestuia ar putea prejudicia in vreun fel Site-ul sau pe Utilizatorii acestuia. In oricare dintre aceste cazuri, Utilizatorul/Cumparatorul se poate adresa Departamentului de Relatii cu Clientii al Societatii, pentru a fi informat cu privire la motivele care au condus la aplicarea masurilor sus-mentionate.
3.2. Comunicarea cu Vanzatorul se poate realiza prin interactiunea directa cu acesta sau prin adresele mentionate la sectiunea “contact” din Site. Vanzatorul are libertatea de a gestiona informatiile primite fara a fi nevoit sa aduca justificari pentru aceasta.
3.3 In cazul unui volum de trafic neobisnuit de mare provenit din partea unei retele de internet, Societatea isi rezerva dreptul de a cere Utilizatorilor/Cumparatorilor introducerea manuala a codurilor de validare de tip captcha, in vedere protejarii informatiei din cadrul Site-ului.
3.4. Societatea poate publica pe Site informatii despre Bunuri si/sau Servicii si/sau promotii practicate de catre aceasta sau de catre oricare alt tert cu care Societatea are incheiate contracte de parteneriat, intr-o anumita perioada de timp si in limita stocului disponibil.
3.5. Toate tarifele aferente Bunurilor si/sau Serviciilor prezentate pe Site sunt exprimate in lei (RON) si sunt finale. Societatea poate refuza o comanda rezultata in urma unei erori de pret sau cantitate rezultate din website chiar si din vina Vanzatorului.
3.6. In conditiile prevazute de lege, pretul Bunurilor electronice afisat pe Site, include Taxa de timbru verde. In cazul in care Utilizatorul/Cumparatorul solicita detalii cu privire la suma exacta adaugata la pretul Bunului, acesta va contacta Departamentul de Relatii cu Clientii al Societatii.
3.7. In cazul platilor online Vanzatorul nu este/nu poate fi facut responsabil pentru niciun alt cost suplimentar suportat de Cumparator, incluzand dar nelimitandu-se la comisioane de conversie valutara aplicate de catre banca emitenta a cardului acestuia, in cazul in care moneda de emitere a acestuia difera de RON. Responsabilitatea pentru aceasta actiune o poarta numai Cumparatorul.
3.8 Toate informatiile folosite pentru descrierea Bunurilor si/sau a Serviciilor disponibile pe Site (imagini statice / dinamice / prezentari multimedia / etc.) nu reprezinta o obligatie contractuala din partea Vanzatorului, acestea fiind utilizate exclusiv cu titlu de prezentare.
3.9. Dupa 14 (paisprezece) zile de la achizitionarea unui Bun sau Serviciu, Cumparatorului i se va solicita inscrierea unui Review legat de Bunul sau Serviciul achizitionat. Solicitarea va fi transmisa catre adresa de email inscrisa de Cumparator in Cont. In acest fel, Cumparatorul contribuie la informarea altor posibili Utilizatori/ Clienti/ Cumparatori de pe Site si se implica activ in dezvoltarea de noi Servicii si in detalierea cat mai completa a caracteristicilor Bunurilor.
4. CESIONAREA SI SUBCONTRACTAREA
4.1. Vanzatorul poate cesiona si/sau subcontracta o terta parte pentru Servicii ce tin de onorarea Comenzii, cu informarea Cumparatorului, nefiind necesar acordul acestuia. Vanzatorul va fi intotdeauna responsabil fata de Cumparator pentru toate obligatiile contractuale.
5. DREPTUL DE PROPRIETATE INTELECTUALA SI INDUSTRIALA
5.1. Continutul, astfel cum este definit in preambul, incluzand dar nelimitandu-se la logo-uri, reprezentari stilizate, simboluri comerciale, imagini statice, imagini dinamice, text si/sau continut multimedia prezentate pe Site, sunt proprietatea exclusiva a Societatii, acesteia fiindu-i rezervate toate drepturile obtinute in acest sens in mod direct sau indirect (prin licente de utilizare si/sau publicare).
5.2. Clientului/Cumparatorului/Utilizatorului nu ii este permisa copierea, distribuirea, publicarea, transferul catre terte parti, modificarea si/sau altfel alterarea, utilizarea, legarea la, expunerea, includerea oricarui Continut in orice alt context decat cel original intentionat de Societate, includerea oricarui Continut in afara Site-ului, indepartarea insemnelor care semnifica dreptul de autor al Societatii asupra Continutului precum si participarea la transferul, vanzarea, distributia unor materiale realizate prin reproducerea, modificarea sau afisarea Continutului, decat cu acordul scris expres al Societatii.
5.3. Orice Continut la care Clientul/Cumparatorul/Utilizatorul are si/sau obtine acces prin orice mijloc, se afla sub incidenta Documentului, in cazul in care Continutul nu este insotit de un acord de utilizare specific si valid incheiat intre Societate si acesta, si fara nicio garantie implicit sau expres formulata din partea Societatii cu referire la acel Continut.
5.4. Clientul/Cumparatorul/Utilizatorul poate copia, transfera si/sau utiliza Continut numai in scopuri personale sau non-comerciale, numai in cazul in care acestea nu intra in conflict cu prevederile Documentului.
5.5. In cazul in care Societatea confera Clientului/Cumparatorului/Utilizatorului dreptul de a utiliza sub forma descrisa intr-un acord de utilizare distinct, un anumit continut, la care Clientul/Cumparatorul/Utilizatorul are sau obtine acces in urma acestui acord, acest drept se extinde numai asupra acelui sau acelor continuturi definite in acord, numai pe perioada existentei acestuia sau acestor continuturi pe site sau a perioadei definite in acord, conform conditiilor definite, in cazul in care acestea exista si nu reprezinta un angajament contractual din partea Societatii pentru respectivul Client/Cumparator/Utilizator sau oricare alt tert care are/obtine acces la acest continut transferat, prin orice mijloc si care ar putea fi sau este prejudiciat in orice mod de pe urma acestui continut, in timpul sau dupa expirarea acordului de utilizare.
5.6. Niciun Continut transmis catre Client, Utilizator sau Cumparator, prin orice mijloc de comunicare (electronic, telefonic, etc) sau dobandit de acesta prin accesare, vizitare si/sau vizualizare nu constituie o obligatie contractuala din partea Societatii si/sau al angajatului/prepusului Societatii care a mijlocit transferul de Continut, in cazul in care aceasta exista, fata de respectivul continut.
5.7. Este interzisa orice utilizare a Continutului in alte scopuri decat cele permise expres prin prezentul Document sau de acordul de utilizare care il insoteste, in cazul in care acesta exista.
6. COMANDA
6.1. Clientul/Cumparatorul poate efectua Comenzi pe Site, prin adaugarea Bunurilor si/sau Serviciilor dorite in cosul de cumparaturi, urmand a finaliza Comanda efectuand plata prin una dintre modalitatile indicate expres. Odata adaugat in cosul de cumparaturi, un Bun si/sau un Serviciu este disponibil pentru achizitie in masura in care exista stoc disponibil pentru aceasta. Adaugarea unui Bun/Serviciu in cosul de cumparaturi, in lipsa finalizarii Comenzii, nu atrage dupa sine inregistrarea unei comenzi, implicit nici rezervarea automata a Bunului/Serviciului.
6.2. Prin finalizarea Comenzii, Cumparatorul consimte ca toate datele furnizate de acesta, necesare procesului de cumparare, sunt corecte, complete si adevarate la data plasarii Comenzii.
6.3. Prin finalizarea Comenzii, Cumparatorul consimte ca Vanzatorul poate sa il contacteze, prin orice mijloc disponibil / agreat de Vanzator, in orice situatie in care este necesara contactarea Cumparatorului.
6.4. Vanzatorul poate anula Comanda efectuata de catre Cumparator, in urma unei notificari prealabile adresate Cumparatorului, fara nicio obligatie ulterioara a vreunei parti fata de cealalta sau fara ca vreo parte sa poata sa pretinda celeilalte daune-interese in urmatoarele cazuri:
6.4.1. neacceptarea de catre banca emitenta a cardului Cumparatorului, a tranzactiei, in cazul platii online;
6.4.2. invalidarea tranzactiei de catre procesatorul de carduri agreat de catre Societate, in cazul platii online;
6.4.3. datele furnizate de catre Client/Cumparator, pe Site sunt incomplete si/sau incorecte;
6.5. Cumparatorul are dreptul sa se retraga din Contract, respectiv sa returneze un Bun sau sa renunțe la un Serviciu, în termen de 14 zile calendaristice, fara invocarea niciunui motiv si fara a suporta alte costuri decât cele de livrare, cu exceptia bunurilor sigilate care, odata despachetate, nu mai pot fi returnate. Astfel, potrivit legii, perioada de returnare a unui Bun sau renunțare la un Serviciu expiră în termen de 14 zile de la:
- – ziua în care Cumparatorul intră în posesia fizică a ultimului Bun – în cazul în care Cumparatorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat
- – ziua în care Cumparatorul intră în posesia fizică a ultimului Bun sau a ultimei piese – în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese
6.6. In cazul in care Cumparatorul decide sa se retraga din Contract, acesta va putea completa formularul de retur.
6.7. In cazul in care Clientul/Cumparatorul solicita retragerea din Contract in cadrul termenului legal de retragere din contract, trebuie sa returneze si eventualele cadouri care au insotit produsul respectiv. In cazul in care Comanda este achitata, Vanzatorul va rambursa suma in maxim 14 (paisprezece) zile de la data informarii Vanzatorului de catre Cumparator asupra deciziei sale de retragere din Contract. Suma va fi returnata dupa cum urmeaza:
6.7.1. pentru Comenzile achitate cu card online ->prin restituire in contul din care a fost efectuata plata;
6.7.2. pentru Comenzile achitate cu Op/ramburs/Transfer/ Card bancar-> prin virament bancar;
6.8. Vanzatorul va putea amana rambursarea sumei pana la primirea Bunurilor vandute sau pana la primirea unei dovezi conform careia acestea au fost expediate, in cazul in care nu s-a oferit sa recupereze el insusi Bunurile (se va lua data cea mai recenta). Rambursarea sumei se va face numai daca Bunul va fi restituit fara deteriorari si in ambalajul original.
6.9. In cazul in care un Bun si/sau Serviciu comandat de catre Cumparator, nu poate fi livrat de catre Vanzator, acesta din urma va informa Clientul/Cumparatorul asupra acestui fapt si va returna in contul Cumparatorului contravaloarea Bunului si/sau Serviciului, in termen de maxim 7 (sapte) zile de la data la care Vanzatorul a luat la cunostinta acest fapt sau de la data la care Cumparatorul si-a exprimat in mod expres intentia de reziliere a Contractului.
6.10. Disponibilitatea unui Bun poate fi confirmata telefonic.
6.11. Pentru produsele comandate de pe platforma, Cumparatorul nu poate solicita schimbarea acestora decat de maxim doua ori; in toate cazurile, costurile returului vor fi suportate de catre Cumparator, care se obliga sa expedieze bunurile Vanzatorului prin curier rapid cu optiunea „desfacere/verificare colet la destinatar” bifata; toate retururile care nu au bifata aceasta optiune vor fi refuzate de catre Vanzator; in cazurile in care produsele returnate sunt deteriorate sau incomplete, Vanzatorul are dreptul fie de a refuza coletul si/sau schimbarea produsului fie de a schimba produsul oprindu-i Cumparatorului o suma de pana la 80% din valoarea produsului deteriorat sau incomplet.
7. BUNURI/SERVICII PENTRU CARE NU SE ASIGURA DREPTUL DE RETRAGERE
7.1. Sunt exceptate de la dreptul de retragere din Contract următoarele:
7.1.1. contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al Cumparatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere după executarea completă a Contractului de către Vanzator;
7.1.2. furnizarea de Bunuri si/sau servicii al căror preţ depinde de fluctuaţiile de pe piaţa financiară pe care Vanzatorul nu le poate controla şi care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
7.1.3. furnizarea de Bunuri confecţionate după specificaţiile prezentate de Cumparator sau personalizate în mod clar;
7.1.4. furnizarea de Bunuri care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
7.1.5. furnizarea de Bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de Cumparator; furnizarea de Bunuri sigilate care, odata despachetate, nu mai pot fi returnate; produsele individuale (de exemplu cutie, blister, flacon) care au fost deschise, nu mai pot fi returnate; pentru a putea fi returnate, produsele trebuie sa nu fie deteriorate, sa nu prezinte urme de purtare si/sau uzura, sa fie returnate in ambalajul original sigilat si fara insemnari ori alte modificari; daca produsul returnat prezinta urme de deteriorare, are semne de purtare ori de uzura si nu poate fi vandut ca nou, Vanzatorul are dreptul de a solicita Cumparatorului o taxa pentru a acoperi diferenta de pret dintre un produs nou si cel returnat sau – in cazul in care produsul returnat nu mai poate fi comercializat – Vanzatorul poate refuza returnarea produsului, caz in care – la alegerea Cumparatorul – il poate reexepdia catre acesta, pe cheltuiala Cumparatorului; nu pot fi returnate, conform legii, urmatoarele produse daca acestea au fost desigilate lentile de contact (cu dioptrie sau colorate) si ochelarii facuti la comanda dupa prescriptiile medicale prezentate de catre Cumparator.
7.1.6. furnizarea de Bunuri care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
7.1.7. contractele în cazul cărora Cumparatorul a solicitat în mod special Vanzatorului să se deplaseze la domiciliul său pentru a efectua lucrări urgente de reparaţie sau de întreţinere. Dacă, cu ocazia unei astfel de vizite, Vanzatorul prestează alte servicii în afara celor solicitate în mod expres de Cumparator sau furnizează alte Bunuri decât piesele de schimb indispensabile pentru executarea lucrărilor de întreţinere sau de reparaţie, dreptul de retragere se aplică respectivelor Servicii sau Bunuri suplimentare;
8. CONFIDENTIALITATE
8.1. Societatea va pastra confidentialitatea informatiilor de orice natura pe care le furnizati. Dezvaluirea informatiilor furnizate se va putea face doar in conditiile mentionate in prezentul Document.
8.2. Nicio declaratie publica, promovare, comunicat de presa sau orice alt mod de dezvaluire catre terte parti nu va fi facuta de Cumparator/Client cu privire la Comanda/Contract fara consimtamantul prealabil scris al Vanzatorului.
8.3. Prin transmiterea de informatii sau materiale prin intermediul acestui site, oferiti Vanzatorului acces nerestrictionat si irevocabil la acestea, dreptul de a utiliza, reproduce, afisa, modifica, transmite si distribui aceste materiale sau informatii. Sunteti, de asemenea, de acord ca Vanzatorul sa poata utiliza liber, in interes propriu, aceste informatii, idei, concepte, know-how-uri sau tehnici pe care ni le-ati trimis prin intermediul Site-ului. Societatea nu va constitui subiect de obligatii referitoare la confidentialitatea informatiilor trimise, daca legislatia in vigoare nu prevede alte specificari in acest sens.
9. COMUNICARI COMERCIALE
9.1. Cumparatorul/Utilizatorul/Clientul isi poate modifica in orice moment optiunea cu privire la acordul dat Vanzatorului pentru Comunicarile Comerciale continand informatii generale si tematice inclusiv informatii cu privire la oferte sau promotii, dupa cum urmeaza:
9.1.2. prin modificarea setarilor din Cont sau printr-o solicitare pe email.
9.1.3. prin accesarea link-ului de dezabonare afisat in Comunicarile Comerciale primite de la Vanzator; sau
9.1.4. prin contactarea Vanzatorului.
9.2. Prin adaugarea de Bunuri sau Servicii in sectiunea din Cont:
“Cosul meu”, Vanzatorul va transmite Cumparatorului/Utilizatorului Comunicari Comerciale cu privire:
- – la modificarea pretului Bunurilor sau Serviciilor adaugate in sectiunea “Cosul meu”,
- – la recomandari de Bunuri sau Serviciilor similare cu cele adaugate in sectiunea “Cosul meu”,
- – la existenta Bunurilor sau Serviciilor in sectiunea “Cosul meu”, si
- – disponibilitate stoc Bunuri sau Serviciilor adaugate in sectiunea “Cosul meu”.
“Favorite”, Vanzatorul va transmite Cumparatorului/Utilizatorului Comunicari Comerciale cu privire:
- – la modificarea pretului Bunurilor sau Serviciilor adaugate in sectiunea “Favorite”,
- – la recomandari de Bunuri sau Servicii similar cu cele adaugate in sectiunea “Favorite”, si
- – disponibilitate stoc sau Serviciilor Bunuri adaugate in sectiunea “Favorite”.
9.3. In urma achizitionarii unui Bun sau Serviciu, Vanzatorul va transmite Cumparatorului/Utilizatorului Comunicari Comerciale cu privire la:
- – sugestii de Bunuri sau Servicii recomandate a fi utilizate impreuna cu Bunul sau Serviciul achizitionat.
9.4. Clientul/Utilizatorul se poate dezabona, in orice moment, de la Comunicarile Comerciale mentionate la punctul 9.3. de mai sus prin accesarea link-ului de dezabonare afisat in mesajele comerciale primite de la Vanzator sau prin contactarea Vanzatorului in acest sens.
10. FACTURARE – PLATA
10.1. Preturile Bunurilor si Serviciilor afisate in cadrul site-ului ochelarii-tai.ro sunt finale conform legislatiei in vigoare.
10.2. Pretul, modalitatea de plata si termenul de plata sunt specificate in fiecare Comanda. Vanzatorul va emite catre Cumparator o factura pentru Bunurile si Serviciile livrate, obligatia Cumparatorului fiind sa furnizeze toate informatiile necesare emiterii facturii conform cu legislatia in vigoare.
10.3. Vanzatorul va transmite Cumparatorului factura aferenta Comenzii ce contine Bunuri si/sau Servicii vandute de Societate, cu exceptia Bunurilor si/sau Serviciilor vandute de catre partenerii Vanzatorului, precum şi pentru orice alte plati aferente Comenzii, exclusiv in format electronic, prin adaugarea facturii in Contul Cumparatorului sau prin posta electronica, la adresa de e-mail mentionata de Cumparator in Contul sau.
10.4. Pentru o corecta comunicare a facturii aferente Comenzii, Cumparatorului ii revin obligatiile de a-si actualiza ori de cate ori este cazul datele din Contul sau si de a accesa informatiile si documentele aferente fiecarei Comenzi, existente in Cont.
10.5. Prin aceasta modalitate de comunicare Cumparatorul, accesand Contul sau, va detine o evidenta a facturilor emise de Vanzator, putandu-le salva si arhiva la randul sau in orice moment si in orice modalitate pe care o doreste.
10.6. Prin trimiterea Comenzii, Cumparatorul isi exprima acordul sa primeasca facturile in format electronic prin adaugarea acestora de catre Vanzator in Contul sau prin intermediul postei electronice, la adresa de e-mail mentionata in Contul sau.
10.7. In cazul in care aceste informatii sunt indisponibile mai mult de 48 (patruzecisiopt) de ore in Cont, te rugam sa ne sesizezi acest aspect pe adresa de mail: contact@ochelarii-tai.ro.
10.8 Datele cardului de plata ale Utilizatorului/ Cumparatorului nu vor fi accesibile Vanzatorului si nici nu vor fi stocate de catre de Vanzator sau de catre procesatorul de plati integrat in Site, ci doar de catre institutia de autorizare a Tranzactiei sau o alta entitate autorizata sa presteze servicii de stocare date de identificare a cardului, despre a carei identitate Utilizatorul/ Cumparatorul va fi informat, anterior introducerii datelor.
10.9. In anumite cazuri, pentru mentinerea securitatii Tranzactiilor, la inregistrarea Comenzii, Cumparatorului i se va solicita sa autorizeze plata prin reintroducerea parolei aferente Contului sau utilizarea amprentei digitale in cazul terminalelor mobile care au aceasta facilitate.
10.10. Pentru motive de securitate a Tranzactiilor Utilizatorul/ Cumparatorul este sfatuit sa nu ramana logat pe Site si sa nu seteze optiunea de logare automata pe dispozitivele mobile. Divulgarea parolei de acces in cont nu este permisa si se recomanda folosirea unei parole cu caracter puternic de securitate (de ex.: sa contina cel putin opt caractere, incluzand litere mari, litere mici, cifre si caractere speciale).
11. LIVRAREA BUNURILOR
11.1. Vanzatorul va asigura ambalarea corespunzatoare a Bunurilor si va asigura transmiterea documentelor insotitoare.
11.2. Vanzatorul va efectua livrarea Bunurilor si Serviciilor numai pe teritoriul Romaniei.
11.3 Vanzatorul va efectua livrarea Bunurilor si Serviciilor in afara Romaniei doar in baza unui acord special incheiat cu Cumparatorul.
12. GARANTII
12.1. Toate Bunurile comercializate de catre Vanzator beneficiaza de conditii de garantie conforme legislatiei in vigoare si politicilor comerciale ale producatorilor. Bunurile sunt noi, in ambalajele originale si provin din surse autorizate de fiecare producator in parte.
12.2. In cazul Bunurilor vandute si livrate de catre Vanzator pe site-ul www.ochelarii-tai.ro, certificatele de garantie sunt emise direct de producator.
12.3. Pentru o corecta comunicare a certificatului de garantie aferent Bunului din Comanda, Cumparatorului ii revin obligatiile de a-si actualiza ori de cate ori este cazul datele din Contul sau si sa acceseze informatiile si documentele aferente fiecarei Comenzi, existente in Cont.
In cazul in care aceste informatii sunt indisponibile pentru 48 (patruzecisiopt) de ore in contul de client, va rugam sa ne sesizati acest aspect pe adresa de mail: contact@ochelarii-tai.ro.
Garantia generala a produselor presupune ca Vanzatorul acorda garantie pentru produsele achizitionate de pe platforma ochelarii-tai.ro si/sau din magazinele fizice ale Vanzatorului in conformitate cu prevederile legale aplicabile in domeniul contractelor de vanzare de bunuri, a drepturilor consumatorului in cadrul contractelor incheiate cu profesionisti precum si a celor din domeniul protectiei consumatorului si ale vanzarii de bunuri si garantii conexe.
Garantia se acorda in baza facturii si/sau a bonului fiscal care atesta faptul ca produsele au fost achitionate de la Vanzator.
Termenul de garantie general este de 24 de luni de la data achizitionarii produselor, cu exceptia produselor pentru care exista o garantie specifica, prezentata mai jos.
Acordarea garantiei de catre Vanzator se refera exclusiv la defecte de fabricatie si/sau vicii ascunse si care au fost sesizate in termen de maxim 6 luni calendaristice de la data achitionarii produselor si numai in conditiile purtarii, pastrarii si intretinerii corespunzatoare a produselor. Constatarea defectelor, a naturii si cauzelor acestora se va face la sediul/laboratorul vanzatorului sau, dupa caz, la cel al Producatorului.
Pentru declansarea procedurii de acordare a garantiei, Cumparatorul va trimite o solicitare catre adresa de email a Vanzatorului disponibila pe site-ul acestuia, in care va arata caracteristicile produselor pentru care se solicita acordarea garantiei si va explica detaliat defectele si/sau viciile produselor.
Dupa analizarea acestei solicitari, care se poate face in termen de pana la maxim 15 zile calendaristice, in cazul in care se constata de catre Vanzator ca solicitarea indeplineste conditiile de acordare a garantiei, dupa caz, fie produsele vor fi inlocuite cu produse de acelasi fel fie se vor inlocui partile defecte ale produsului cu altele noi, pe cheltuiala Vanzatorului.
Daca produsul nu se mai afla pe stocul Vanzatorului, acesta va fi inlocuit cu un alt produs, la alegerea Cumparatorului, pprodus de o valoare minima cu cea a produsului defect; in cazul in care produsul astfel ales are o valoare mai mare decat cea a produsului defect, diferenta de pret va fi suportate de catre Cumparator.
Garantia pentru ochelarii de vedere presupune acordarea garantiei de catre Vanzator pentru o perioada de 3 luni de la data achizitionarii numai daca ochelarii sunt insotiti de plicurile originale ale lentilelor si numai pentru produsele achizitionate integral (rama si lentile) de la Vanzator. Garantia acordata de catre producator acopera numai deficientele produselor determinate de defecte de fabricatie si/sau vicii ascunse, descoperite in conditiile unei intretineri corespunzatoare a produselor. Deteriorari ale produselor precum zgarieturi, fisuri, crapaturi, sparturi, rupturi, deformari nu sunt acoperite de garantie, acestea fiind considerate efecte ale unei intretineri necorespunzatoare. De asemenea, interventiile mecanice asupra produselor (lipituri, montaje externe ale lentilelor, indepartarea sigiliului si altele asemenea) altele decat cele efectuate de catre personalul specializat al Vanzatorului genereaza anularea garantiei produselor.
Restituirea contravalorii ochelarilor de vedere este exceptata conform prevederilor art. 16 litera c) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii.
Lentilele pentru ochelari comercializate de catre Vanzator respecta standardul de calitate ISO 8980/2004. Garantia pentru lentile apartine producatorului si este acordata in baza documentelor de achitionare a lentilelor de la acesta.
Cumparatorul nu poate renunta la comanda pe care a dat-o Vanzatorului ca acesta din urma sa execute lentile pentru ochelari de vedere dupa prescriptiile medicale prezentate de catre Cumparator si sa le prelucreze si sa le monteze in rama de ochelari a Cumparatorului; Cumparator trebuie sa achite comanda astfel lansata catre Vanzator, sub sanctiunea neridicarii ochelarilor de la Vanzator. Produsele comandate si neridicate la termenul prevazut in bonul de comanda, se pot valorifica in conditiile legii, considerandu-se bunuri abandonate.
Garantia pentru rame de vedere si ochelari de soare este de 24 luni de la data achzitionarii si se acorda numai in conditiile utilizarii corespunzatoare a acestora. Garantia acordata de catre producator acopera numai deficientele produselor determinate de defecte de fabricatie si/sau vicii ascunse, descoperite in conditiile unei intretineri corespunzatoare a produselor. Deteriorari ale produselor precum zgarieturi, fisuri, crapaturi, sparturi, rupturi, deformari nu sunt acoperite de garantie, acestea fiind considerate efecte ale unei intretineri necorespunzatoare. De asemenea, interventiile mecanice asupra produselor (lipituri, montaje externe ale lentilelor, indepartarea sigiliului si altele asemenea) altele decat cele efectuate de catre personalul specializat al Vanzatorului genereaza anularea garantiei produselor.
Garantia pentru solutii si accesoriile ochelarilor este de o luna de la data achizitionarii, acestea fiind considerate produse de intretinere, consumabile, cu o durata de viata scurta.
Garantia pentru lentilele de contact este de 12 luni de la data achitionarii si acopera numai zgarieturi din fabricatie pe suprafata lentilei, pete pe suprafata lentilei si diferente de putere dioptrica fata de dioptria inscrisa pe ambalajul lentilei.
Garantia lentilor de contact nu se aplica in cazul prescriptiei medicale si a adaptarii necorespunzatoare, defectelor aparute urmare manipularii necorespunzatoare a lentilei (de exemplu ciupirea marginilor lentilei), defectelor aparute urmare intretinerii ori depozitarii necorespunzatoare a lentilelor (de exemplu depozite pe suprafata lentilei, infestarea cu bacterii, germeni sau microbi s.a.).
Garantia de livrare a produselor presupune ca livrarea produsului sau a produselor comandate se va face in cel mai scurt interval de timp (de regula, 1-3 zile lucratoare), de luni pana vineri, pentru produsele aflate pe stoc; pentru produsele care nu se afla pe stoc, livrarea acestora se face intr-un interval de timp estimat de pana la 30 zile calendaristice. In cazul perioadelor mai aglomerate ale curierilor (de exemplu Sarbarile de Pasti, de Craciun, 1-8 Martie s.a.), pot exista intarzieri in livrarea prouselor, caz in care Vanzatorul va va instiinta despre aceasta.
Garantia de schimb a produselor presupune ca schimbarea produselor achizitionate de pe platforma ochelarii-tai.ro este gratuita si se face, conform legii, in termen de 30 zile calendaristice de la data primirii produselor in urmatoarele conditii:
Solicitarea de schimbare se adreseaza Vanzatorului in scris, in termen de maxim 5 zile calendaristice de la data primirii produselor, se acorda exclusiv pentru produsele care au fost achizitionate de pe platforma ochelarii-tai.ro, aratandu-se motivul intemeiat pentru care se solicita schimbarea; pentru schimbarea produselor trebuie indeplinite urmatoarele conditii, dupa caz:
- Produsul (rama de vedere, ochelari de soare) este intact, nu prezinta urme de uzura sau manevrare sau orice fel de deteriorari;
- Ambalajul produselor nu a fost deteriorat;
- Cutia lentilelor de contact nu a fost desigilata.
Garantia de schimb nu se poate aplica produselor personalizate (ochelari de vedere facuti urmare prescriptiilor medicale, lentilelor progresive, degresive, bifocale, monofocale de prescriptie optimizate/semi-personalizate s.a.).
Pentru produsele comandate de pe platforma, Cumparatorul nu poate solicita schimbarea produsului decat pentru maxim doua ori; in toate cazurile, costurile de retur vor fi suportate de catre Cumparator, care se obliga sa expedieze coletul Vanzatorului, prin curier rapid cu optiunea „desfacere/verificare colet la destinatar” bifata; toate retururile care nu au bifata aceasta optiune, vor fi refuzate de catre destinatar; in cazul in care produsele returnate sunt deteriorate/incomplete, Vanzatorul are dreptul fie sa refuze coletul sau schimbarea fie sa schimbe produsul in schimbul unei sume de pana la 80% din contravaloarea produsului deteriorat/incomplet.
Garantia de adaptare a produselor presupune ca ochelarii, lentilele de contact sau cele de vedere sun compatibile si respecta intr-totul prescriptia medicala prezentata.
Vanzatorul acorda o garantie de o luna pentru acomodarea cu orice produs comandat exclusiv de pe platforma ochelarii-tai.ro, la care prescriptia medicala a fost realizata de catre personalul specializat al Vanzatorului.
In cazul comenzilor de ochelari de vedere cu lentile progresive, garantia de adaptare consta in inlocuirea lentilelor progresive cu doua perechi de lentile, respectiv una pentru vedere la distanta si una vedere de aproape Garantia pentru neacomodarea cu lentile progrsive se acorda in maximum 30 zile de la data in care Cumparatorul a fost anuntat ca ochelarii sunt gata. Garantia de neadaptare nu include si ramele aferente celor 2 perechi de lentile.
In cazul trecerii la un nou model de lentile de contact, trebuie sa stiti ca exista riscul ca acestea sa nu se potriveasca ochilor Dvs., chiar daca lentilele sunt recomandate de catre medicul specialist; in acest caz, Vanzatorul nu poate fi raspunzator pentru eventualele complicatii medicale, de disconfort ori neadaptare ce pot rezulta din utilizarea noilor lentile de contact.
In acest caz, garantia de adaptare presupune inlocuirea lentilelor de contact cu unele din modelul vechi utilizat, caz in care Cumparatorul trebuie sa suporte jumatate din costul de fabricare a lentilelor de contact.
Nu se acorda garantie in cazul lentilelor de contact, solutiilor pentru lentile contact, lacrimilor artificiale, solutiilor de curatare a lentilelor aeriene .
Garantia estetica a produselor presupune ca – in cazul in care Cumparatorul nu este multumit de culoarea lentilelor comandate – acesta le poate returna in termen de 10 zile calendaristice de la data primirii produselor si va primi o reducere de 10% la achizitionarea unei alte perechi de lentile colorate, de pe platforma ochelarii-tai.ro. Reducerea se aplica numai in cazul in care produsele sunt returnate in conditiile mai sus-aratate.
Garantia de montaj a produselor presupune ca manopera este gratuita pentru montarea lentilelor achizitionate de pe platforma ochelarii-tai.ro sau din punctele de lucru ale Vanzatorului pe ramele achizitionate de asemenea de pe platforma Vanzatorului sau din punctele de lucru ale acestuia.
Montarea ochelarilor se executa in laboratorul propriu al Vanzatorului.
In cazul montajului lentilelor achizitionate de la Vanzator, pe rama personala a Cumparatorului, rama se va prelua de la Cumparator pe baza de bonului de comanda a lentilelor; in acest caz, Vanzatorul nu ofera garantie pentru montaj si nu isi asuma raspunderea pentru niciun fel de deteriorari ce pot aparea in urma procesului de montare a lentilelor. De asemenea, Cumparatorul se obliga sa achite valoarea integrala a lentilelor comandate, sa suporte integral valoarea reparatiilor aduse ramei si/sau inlocuirea ei.
In cazul montajului lentilelor pe rama, lentile si rama care nu au fost achizitonate de la Vanzator, Vanzatorul acorda o garantie de 2 zile calendaristice pentru executarea acestui montaj, cu conditia ca ochelarii sa fie utilizati corespunzator, dar nu isi asuma raspunderea pentru deteriorarea ramei sau a lentilelor in timpul procesului de montaj.
13. TRANSFERUL PROPRIETATII BUNURILOR
13.1. Proprietatea asupra Bunurilor va fi transferata la livrare, dupa efectuarea platii din partea Cumparatorului in locatia indicata in Comanda (intelegand prin livrare – semnarea de primire a documentului de transport furnizat de curier sau semnarea de primire pe factura fiscala in cazul livrarilor efectuate de personalul Vanzatorului).
14. RASPUNDERE
14.1. Vanzatorul nu poate fi responsabil pentru daune de orice fel pe care Cumparatorul sau oricare terta parte o poate suferi ca rezultat al indeplinirii de catre Vanzator a oricarei din obligatiile sale conform Comenzii si pentru daune care rezulta din utilizarea Bunurilor si Serviciilor dupa livrare si in special pentru pierderea acestora.
14.2. Prin crearea si utilizarea Contului, Utilizatorul/ Cumparatorul isi asuma raspunderea pentru mentinerea confidentialitatii datelor de Cont (user si parola) si pentru gestionarea accesarii Contului, si, in masura permisa de legislatia in vigoare, este responsabil de activitatea derulata prin intermediul Contului sau.
14.3. Prin crearea Contului si/sau utilizarea Continutului si/sau plasarea Comenzilor, Clientul / Utilizatorul/ Cumparatorul accepta in mod expres si fara echivoc Termenii si Conditiile Site-ului in ultima versiune actualizata care este comunicata in cadrul Site-ului, existenta la data crearii Contului si/sau utilizarii continutului si/sau la data plasarii Comenzii.
14.4. Vanzatorul isi rezervă dreptul de a actualiza și modifica periodic Termenii si Conditiile Site-ului pentru a reflecta orice modificări ale modului si conditiilor de functionare a Site-ului sau orice modificări ale cerințelor legale. Documentul este opozabil Clientilor / Utilizatorilor/ Cumparatorilor de la momentul afisarii in Site. În cazul oricărei astfel de modificări, vom afișa pe Site versiunea modificată a Documentului, motiv pentru care va rugam sa verificati periodic continutul acestui Document.
15. SCRIEREA DE REVIEW-URI, COMENTARII, INTREBARI SI RASPUNSURI
15.1. Scrierea de Review-uri, Comentarii, Intrebari si Raspunsuri se poate face, de catre Utilizatori/Clienti/Cumparatori, in sectiunile “Intrebarile si raspunsurile clientilor” si “Review-uri”. Informatiile inscrise pot fi atat pozitive, cat si negative, si se vor referi la caracteristicile si modul de folosire al unui produs sau serviciu.
15.2. In momentul inregistrarii unui anumit Review/Comentariu/Intrebare/Raspuns pe Site, Utilizatorii/Clientii/Cumparatorii acorda Vanzatorului o licenta neexclusiva, perpetuua, irevocabila, nelimitata teritorial si dau dreptul Vanzatorului de a utiliza, reproduce, modifica, adapta, publica, traduce, distribui si de a afisa acest continut.
15.3. Fiecare Utilizator/Client/Cumparator, in momentul inscrierii de Review/Comentariu/Intrebare/Raspuns in sectiunile mentionate, se angajeaza sa respecte urmatoarele reguli:
– sa faca referiri doar la caracteristici si/sau modul de utilizare al unui anumit produs sau serviciu, evitand informatii legate de aspecte ce se pot schimba (pret sau oferte promotionale) sau informatii care tin de modul desfasurarii Comenzii;
– sa foloseasca doar limba romana; sunt permise si cuvintele sau expresiile care, desi nu sunt considerate romanesti, sunt de larga utilizare in toate mediile referitoare la domeniul respectiv (ex.: mouse, notebook, plug and play);
– sa utilizeze un limbaj corespunzator, neofensator, fara termeni care pot jigni sau afecta oricare alt Utilizator/Client/Cumparator;
– sa se asigure de incadrarea corecta a continutului introdus pe Site astfel: orice Intrebare va fi inscrisa in sectiunea “Intrebarile si raspunsurile clientilor”, si orice Review va fi inscris in sectiunea “Review-uri”;
– sa se asigure ca informatiile introduse de ei sunt realiste, corecte, neinselatoare si in conformitate cu legile aplicabile, respectand astfel inclusiv drepturile altor parti, drepturile de autor, de marca comerciala, de licenta sau alte drepturi de proprietate, publicitate sau intimitate;
– sa foloseasca aceasta facilitate doar pentru a comunica sau a obtine detalii suplimentare referitoare la un anumit produs sau serviciu de pe Site fara a face referire catre alte firme ce promoveaza vanzarea si cumpararea de produse sau servicii;
– sa nu furnizeze sau sa solicite, in niciun mod si in nicio masura, date personale (detaliile de contact, informatii despre adresa de livrare sau de domiciliu, numere de telefon, adrese de email, nume si/sau prenume etc.) sau orice alta informatie care poate determina dezvaluirea acestor date personale;
– sa nu inscrie informatii si/sau detalii despre URL-uri (legaturi) din alte site-uri comerciale ce desfasoara aceeasi activitate comerciala ca si Vanzatorul;
– sa nu incerce fraudarea serviciilor puse la dispozitie de catre Vanzator sau sa inscrie Review-uri/Comentarii/Intrebari/Raspunsuri care sa contina materiale de natura publicitara;
– sa nu utilizeze Review-ul/Comentariul/Intrebarea/Raspunsul ca mijloc de comunicare cu Vanzatorul, in acest sens se vor folosi datele de contact ale Vanzatorului inscrise pe Site.
15.4. Pe langa o evaluarea realista critica, in momentul inscrierii unui Review, Utilizatorul/Clientul/Cumparatorul va adauga si un Rating relevant pentru produsul sau serviciul aferent. Review-urile, impreuna cu Rating-urile corespunzatoare lor, vor influenta Rating-ul general al produsului sau serviciului, numar care apare intre paranteze langa titlul acestora. Astfel, un Review insotit de un Rating mare duce la o crestere a Rating-ului general, iar un Review insotit de un Rating mic duce la o scadere a Rating-ului general.
Utilizatorii/Clientii/Cumparatorii ce inscriu Review-uri la care ataseaza fisiere foto sau video vor respecta urmatoarele reguli:
– fisierele incarcate vor contine imagini si/sau videoclipuri care se refera la produsul sau serviciul pentru care se scrie Review-ul, asigurandu-se ca fisierele incarcate respecta drepturile de autor;
– fisierele incarcate nu vor contine violenta, continut pentru adulti, limbaj licentios sau alt continut care ofenseaza o persoana/un grup pe baza rasei sau a originii etnice, a religiei, a handicapului, a sexului, a varstei, a statutului de veteran, a orientarii sexuale sau politice;
– fisierele incarcate nu vor contine informatii legate de alte persoane;
– fisierele incarcate nu vor contine URL-uri sau watermark-uri catre site-uri ce desfasoara aceeasi activitate comerciala ca Vanzatorul.
15.5. Cand un Review/Comentariu/Intrebare sau Raspuns este semnalat de catre un Utilizator/Client/Cumparator ca avand un continut inadecvat, dintr-o perspectiva strict subiectiva, acest continut este examinat cu atentie de catre Vanzator pentru a determina daca incalca Termenii si Conditiile Site-ului. Textele, fotografiile sau videoclipurile introduse sunt eliminate din Site numai dupa examinarea acestora de catre Vanzator.
15.6. In cazul in care Vanzatorul constata incalcarea Termenilor si Conditiilor in mod repetat, acesta isi rezerva dreptul de a suspenda posibilitatea Utilizatorului/Clientului/Cumparatorului de a inscrie Review-uri/Comentarii/Intrebari sau Raspunsuri in sectiunile “Intrebari si raspunsuri ale clientilor” si “Review-uri”.
Pentru sesizari sau reclamatii legate de Bunul si/sau Serviciul achizitionat, Cumparatorii au la dispozitie adresa de email: contact@ochelarii-tai.ro. Termenul maxim de solutionare a reclamatiilor sau sesizarilor este de 30 de zile calendaristice de la primirea acestora.
16. PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
Politică de Confidențialitate cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
Considerăm asigurarea dreptului la protecția datelor cu caracter personal ca un angajament fundamental al Societatii, prin urmare vom dedica toate resursele și eforturile necesare pentru a prelucra datele dumneavoastră în deplină concordanță cu Regulamentul (UE) 2016/679 (“Regulamentul general privind protecția datelor” sau “GDPR”), precum și cu orice altă legislație aplicabilă pe teritoriul Romaniei. Întrucât unul dintre principiile esențiale ale acestui cadrul legal îl reprezintă transparența, am pregătit acest document prin care dorim să vă informăm despre modul în care colectăm, utilizăm, transferăm și protejăm datele Dvs. cu caracter personal atunci când interacționați cu noi în legătură cu produsele și serviciile noastre, inclusiv prin site-ul nostru web sau prin aplicațiile disponibile pe telefonul mobil.
Ne rezervăm dreptul de a actualiza și modifica periodic această Politică de Confidențialitate, pentru a reflecta orice modificări ale modului în care prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal sau orice modificări ale cerințelor legale. În cazul oricărei astfel de modificări, vom afișa pe website-ul nostru versiunea modificată a Politicii de Confidențialitate, motiv pentru care va rugam sa verificati periodic continutul acestei Politici de Confidentialitate.
Cine suntem și cum ne puteți contacta
Site-ul www.ochelarii-tai.ro – este operat de societatea J&F Optical SRL (denumita in continuare „Societatea”), persoana juridica de nationalitate romana, avand sediul social in Bucuresti, str. Avionului, nr. 27, bl. 15F, et. 1, ap. 4, sector 1 si punct de lucru in Bucuresti, str. Leaganului, nr. 1, sector 1, avand numar de ordine in Registrul Comertului J40/10063/2001 si cod unic de inregistrare fiscala 14332549.
În sensul legislației cu privire la protecția datelor, suntem operator atunci când prelucrăm datele dvs cu caracter personal.
Întrucât suntem întotdeauna deschiși să aflăm opiniile dumneavoastră, precum și să vă furnizăm orice informații suplimentare de care ați putea avea nevoie cu privire la prelucrarea datelor dvs, vă încurajăm să contactați Responsabilul cu protecția datelor din cadrul Societatii, la adresa de e-mail contact@ochelarii-tai.ro sau prin poștă sau curier la adresa Str. Leaganului, 1, Bucuresti-Sector 1 – cu mentiunea: în atenția Responsabilului cu protecția datelor din cadrul Societatii .
Ce categorii de date cu caracter personal prelucrăm
În general, colectăm datele dvs. cu caracter personal direct de la dumneavoastră, astfel încât aveți controlul asupra tipului de informație pe care ne-o oferiți. Cu titlul de exemplu, primim informații de la dvs. astfel:
Când vă creați un cont pe site-ul www.ochelarii-tai.ro, ne transmiteți: adresa de e-mail, numele și prenumele;
În cadrul paginii dvs. personale (Contul meu) din platforma ochelarii-tai.ro aveți posibilitatea să adăugați informații suplimentare, precum: fotografie, genul, nickname, număr telefon mobil, număr telefon fix, data nașterii, nivelul educației, adrese de livrare, adresa alternativa de e-mail, datele cardului bancar etc.;
Când plasați o comandă, ne furnizați informații precum: produsul dorit, numele si prenumele, adresa de livrare, detalii de facturare, metoda de plată, număr de telefon, datele cardului bancar etc.
Putem, de asemenea, să colectăm și să prelucrăm ulterior anumite informații cu privire la comportamentul dvs în timpul vizitării site-ului nostru web sau a folosirii aplicației smartphone, pentru a vă personaliza experiența online și a vă pune la dispoziție oferte adaptate profilului dvs. Vă invităm să aflați mai multe detalii în acest sens prin consultarea secțiunii privitoare la scopurile prelucrării de mai jos.
Pe site-ul nostru web și în aplicația smartphone putem stoca și colecta informații in cookie-uri și tehnologii similare, conform Politicii de cookie-uri.
Nu colectăm și nu prelucrăm în alt mod date sensibile, incluse de Regulamentul general privind protecția datelor în categorii speciale de date cu caracter personal. De asemenea, nu dorim să colectăm sau să prelucrăm date ale minorilor care nu au împlinit varsta de 16 ani.
Care sunt scopurile și temeiurile prelucrării
Vom utiliza datele dvs. cu caracter personal în următoarele scopuri:
- Pentru prestarea serviciilor Societatii în beneficiul dvs.
Acest scop general poate include, după caz, următoarele:
- a) Crearea și administrarea contului în cadrul platformei ochelarii-tai.ro;
- b) Prelucrarea comenzilor, inclusiv preluarea, validarea, expedierea și facturarea acestora;
- c) Solutionarea anulărilor sau a problemelor de orice natură referitoare la o comandă, la bunurile sau serviciile achiziționate;
- d) Returnarea produselor conform prevederilor legale;
- e) Rambursarea contravalorii produselor conform prevederilor legale;
- f) Asigurarea serviciilor de suport, inclusiv oferirea de răspunsuri la întrebările dvs cu privire la comenzile dvs sau la bunurile și serviciile ochelarii-tai.ro sau ale partenerilor din ochelarii-tai.ro.
Prelucrarea datelor dvs. pentru aceste scopuri este în cele mai multe cazuri necesară pentru încheierea și executarea unui contract între Societate și dvs. De asemenea, anumite prelucrări subsumate acestor scopuri sunt impuse de legislația aplicabilă, inclusiv legislația fiscală și contabilă.
- Pentru îmbunătățirea serviciilor noastre
Ne dorim în permanență să vă oferim cea mai bună experiență de cumpărare online. Pentru aceasta, putem colecta și utiliza anumite informații în legătură cu comportamentul dvs. de Cumpărăror, vă putem invita să completați chestionare de satisfacție subsecvent finalizării unei comenzi sau putem desfășura, direct sau cu ajutorul unor parteneri, studii și cercetări de piață.
Ne întemeiem aceste activități pe interesul nostru legitim de a desfășura activități comerciale, având întotdeauna grijă ca drepturile și libertățile dvs. fundamentale să nu fie afectate.
- Pentru marketing
Vrem să vă ținem la curent cu privire la cele mai bune oferte pentru produsele/serviciile care vă interesează. În acest sens, vă putem trimite orice tip de mesaj (cum ar fi: e-mail/SMS/telefonic/mobile push/webpush/etc.) continand informatii generale si tematice, informatii cu privire la produse similare sau complementare cu cele pe care le-ati achizitionat, informatii cu privire la oferte sau promotii, informatii referitoare la produse adaugate in sectiunea “Cont/Cosul meu” sau sectiunea “Cont/Favorite” sau ati aratat interes sa le achizitionati, precum si alte comunicari comerciale cum ar fi cercetari de piata si sondaje de opinie, și putem afișa recomandări personalizate pe site-ul web și în aplicația smartphone. Pentru a vă pune la dispoziție informații de interes pentru dvs., putem folosi anumite date cu privire la comportamentul dvs. de cumpărător (de ex. produsele vizualizate / adăugate în wishlist / achiziționate) pentru a vă crea un profil. Ne asigurăm întotdeauna că aceste prelucrări se efectuează cu respectarea drepturilor și libertăților dvs. și că deciziile luate în baza acestora nu au efecte legale asupra dvs. și nu vă afectează similar într-o măsură semnificativă.
În cele mai multe cazuri, ne întemeiem comunicările de marketing pe consimțământul dvs. prealabil. Vă puteți răzgândi și retrage consimțământul în orice moment, prin:
– Modificarea setărilor din contul de client în secțiunea “Abonările mele”;
– Accesarea link-ului de dezabonare afișat în cadrul mesajelor pe care le primiți de la noi; sau prin
– Contactarea Societatii folosind detaliile de contact descrise mai sus.
Ne puteți solicita oricând, prin mijloacele descrise mai sus, să oprim prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal în scop de marketing, urmând să dăm curs cererii dvs.
- Pentru apărarea intereselor noastre legitime
Pot exista situații în care vom folosi sau transmite informații pentru a ne proteja drepturile și activitatea comercială. Acestea pot include:
– Măsuri de protecție a site-ului web și a utilizatorilor platformei ochelarii-tai.ro față de atacuri cibernetice:
– Măsuri de prevenire și detectare a tentativelor de fraudare, inclusiv transmiterea unor informații către autoritățile publice competente;
– Măsuri de gestionare a diverselor altor riscuri.
Temeiul general al acestor tipuri de prelucrări este interesul nostru legitim de a ne apăra activitatea comercială, fiind înțeles că ne asigurăm că toate măsurile pe care le luăm garantează un echilibru între interesele noastre și drepturile și libertățile dvs. fundamentale.
De asemenea, în anumite cazuri ne întemeiem prelucrarea pe dispoziții legale cum ar fi obligația de a asigura paza bunurilor și valorilor prevăzută de legislatia aplicabila in aceasta materie.
Cât timp păstrăm datele dvs. cu caracter personal
Ca regulă generală, vom stoca datele dvs. cu caracter personal cât timp aveți un cont în platforma ochelarii-tai.ro. Puteți să ne solicitați oricând ștergerea anumitor informații sau închiderea contului și vom da curs acestor solicitări, sub rezerva păstrării anumitor informații inclusiv ulterior închiderii contului, în situațiile în care legislația aplicabilă sau interesele noastre legitime o impun.
Cui transmitem datele dvs. cu caracter personal
După caz, putem transmite sau oferi acces la anumite date cu caracter personal ale dvs. următoarelor categorii de destinatari:
– societăților din cadrul aceluiași grup de societăți ca si Societatea;
– partenerilor Societatii;
– furnizorilor de servicii de curierat;
– furnizorilor de servicii de plată/bancare;
– furnizorilor de servicii de marketing / telemarketing;
– furnizorilor de servicii IT;
– altor societăți cu care putem dezvolta programe comune de ofertare pe piață a bunurilor si serviciilor noastre.
În cazul în care ne revine o obligație legală sau dacă este necesar pentru a ne apăra un interes legitim, putem de asemenea divulga anumite date cu caracter personal unor autorități publice.
Ne asigurăm că accesul la datele dvs. de către terții persoane juridice de drept privat se realizeaza în conformitate cu prevederile legale privind protecția datelor si confidențialitatea informațiilor, în baza unor contracte încheiate cu aceștia.
În ce țări transferăm datele dvs. cu caracter personal
În prezent, stocăm și prelucrăm datele dvs. cu caracter personal pe teritoriul României.
Cu toate acestea, este posibil să transferăm anumite date ale dvs. cu caracter personal unor entități localizate în Uniunea Europeană.
Vom lua întotdeauna măsuri pentru a ne asigura că orice transfer internațional de date cu caracter personal este gestionat cu atenție cu scopul de a vă proteja drepturile și interesele. Transferurile către furnizorii de servicii și alte părți terțe vor fi întotdeauna protejate prin angajamente contractuale și, după caz, prin alte garanții, cum ar fi clauzele contractuale standard emise de Comisia Europeană sau schemele de certificare, precum Scutul de confidențialitate pentru protecția datelor cu caracter personal transferate din interiorul UE către Statele Unite ale Americii.
Ne puteți contacta oricând, folosind detaliile de contact expuse mai sus, pentru a afla mai multe informații despre țările în care transferăm datele dvs., perecum și garanțiile pe care le-am pus în aplicare cu privire la aceste transferuri.
Cum protejăm securitatea datelor dvs. cu caracter personal
Ne angajăm să asigurăm securitatea datelor cu caracter personal prin implementarea unor măsuri tehnice și organizatorice adecvate, conform standardelor industriei.
Transmisia datelor dvs. cu caracter personal se face folosind algoritmi de criptare de ultimă generație si le stocam pe servere securizate, asigurând in acelasi timp redundanța datelor.
Pentru efectuarea plăţilor folosim serviciile procesatorului de plăţi PayU. Orice informaţii privitoare la plăţi sunt criptate, folosind tehnologia HTTPS cu criptare TSL 1.2.
În ciuda măsurilor luate pentru a proteja datele dvs. cu caracter personal, vă atragem atenţia că transmiterea informaţiilor prin Internet, în general, sau prin intermediul altor reţele publice, nu este complet sigură, existând riscul ca datele să fie văzute şi utilizate de către terţe părţi neautorizate. Nu putem fi responsabili pentru astfel de vulnerabilități ale unor sisteme care nu sunt sub controlul nostru.
Ce drepturi aveți
Regulamentul general privind protecția datelor vă recunoaște o serie drepturi în legătură cu datele dvs. cu caracter personal. Puteți solicita accesul la datele dvs., corectarea oricăror greșeli din fișierele noastre și/sau vă puteți opune la prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal. De asemenea, vă puteți exercita dreptul de a vă plânge autorității de supraveghere competente sau de a vă adresa justiției. După caz, puteți beneficia și de dreptul de a solicita ștergerea datelor dvs. cu caracter personal, dreptul la restricționarea prelucrării datelor dvs. și dreptul la portabilitatea datelor.
Mai multe informații despre fiecare dintre aceste drepturi pot fi obținute prin consultarea celor prezentate mai jos.
Pentru a vă putea exercita drepturile, ne puteți contacta folosind detaliile de contact expuse mai sus. Vă rugăm să rețineți următoarele aspecte dacă doriți să vă exercitați aceste drepturi:
Identitate. Luăm în serios confidențialitatea tuturor înregistrărilor care conțin date cu caracter personal. Din acest motiv, va rugam sa ne transmiteti cererile dvs. cu privire la astfel de înregistrări folosind adresa de e-mail aferenta contului pe care il aveti deschis pe site-ul ochelarii-tai.ro. In caz contrar, ne rezervăm dreptul de a vă verifica identitatea prin solicitarea de informatii suplimentare care au ca scop confirmarea identitatii dvs.
Onorarii. Nu vom solicita o taxă pentru a vă exercita vreun drept în ceea ce privește datele dvs. cu caracter personal, cu excepția cazului în care solicitarea dvs. de acces la informații este nefondată, respectiv repetitivă sau excesivă, caz în care vom percepe o sumă rezonabilă în asemenea circumstanțe. Vă vom informa despre orice onorarii aplicate înainte de a vă soluționa cererea.
Durata de răspuns. Ne propunem să răspundem la orice solicitări valide în termen de maximum o lună de la data primirii solicitarii, cu excepția cazului în care acest lucru este deosebit de complicat sau dacă ați făcut mai multe solicitări, caz în care urmează să răspundem în termen de maximum doua luni de la data ultimei solicitari. Vă vom anunța dacă vom avea nevoie de mai mult de o lună. S-ar putea să vă întrebăm dacă puteți să ne spuneți exact ce doriți să primiți sau ce anume vă îngrijorează. Acest lucru ne va ajuta să acționăm mai repede si sa scurtam timpul de raspuns la solicitarea dvs.
Drepturile terțelor părți. Nu trebuie să respectăm o cerere în cazul în care ar afecta în mod negativ drepturile și libertățile altor persoane vizate.
Drepturi vizate | Descriere |
Accesul | Puteți să ne cereți: · să confirmăm dacă vă prelucrăm datele cu caracter personal; · să vă punem la dispoziție o copie a acestor date; · să vă oferim alte informații despre datele dvs. cu caracter personal, cum ar fi datele pe care le avem, la ce le folosim, cui i le divulgăm, dacă le transferăm în străinătate și cum le protejăm, cât timp le păstrăm, ce drepturi aveți, cum puteți face o plângere, de unde am obținut datele dvs., în măsura în care informațiile nu v-au fost deja furnizate prin această informare. |
Rectificarea | Ne puteți cere să rectificăm sau să completăm datele dvs cu caracter personal inexacte sau incomplete. Este posibil să încercăm să verificăm exactitatea datelor înainte de rectificarea acestora. |
Ștergerea datelor | Ne puteți cere să vă ștergem datele cu caracter personal, dar numai în cazul în care: · acestea nu mai sunt necesare pentru scopurile pentru care au fost colectate; sau · v-ați retras consimțământul (în cazul în care prelucrarea datelor se baza pe consimțământ); sau · dați curs unui drept legal de a vă opune; sau · acestea au fost prelucrate ilegal; sau · ne revine o obligație legală în acest sens. Nu avem obligația de a ne conforma solicitării dvs. de ștergere a datelor dvs. cu caracter personal în cazul în care prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal este necesară: · pentru respectarea unei obligații legale; sau · pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță. Există anumite alte circumstanțe în care nu suntem obligați să respectăm solicitarea dvs. de ștergere a datelor, deși acestea două sunt cele mai probabile circumstanțe în care v-am putea refuza această solicitare Sa aveti in vedere ca, inaintea exercitarii acestui drept, sa va descarcati din contul deschis pe platforma ochelarii-tai.ro si sa va salvati toate documentele aferente comenzilor efectuate pe aceasta platforma, indiferent daca facturarea s-a efectuat catre dvs sau catre o alta persoana fizica sau juridica (cum ar fi: facturile, certificatele de garantie). In cazul in care nu efectuati acest demers inainte de a va exercita dreptul de stergere, veti pierde toate aceste documente iar Societatea va fi in imposibilitate de a vi le pune la dispozitie, dupa caz, deoarece procesul de stergere a datelor, respectiv a contului deschis pe platforma ochelarii-tai.ro, cu toate datele si documentele aferente acestuia, este un proces ireversibil. |
Restricționarea prelucrării datelor | Ne puteți cere să restricționăm prelucrarea datelor cu caracter personal, dar numai în cazul în care: · acuratețea lor este contestată (a se vedea secțiunea de rectificare), pentru a ne permite să verificăm acuratețea acestora; sau · prelucrarea este ilegală, dar nu doriți ca datele să fie șterse; sau · acestea nu mai sunt necesare pentru scopurile pentru care au fost colectate, dar dvs aveți nevoie de ele pentru a constata, a exercita sau a apăra un drept în instanță; sau · v-ați exercitat dreptul de a vă opune, iar verificarea dacă drepturile noastre prevalează este în desfășurare. Putem continua să folosim datele dvs. cu caracter personal în urma unei solicitări de restricționare, în cazul în care: · avem consimțământul dvs.; sau · pentru a constata, exercita sau asigura apărarea unui drept în instanță; sau · pentru a proteja drepturile Societatii sau ale altei persoane fizice sau juridice. |
Portabilitatea datelor | Ne puteți cere să vă furnizăm datele cu caracter personal într-un format structurat, utilizat în mod curent și care poate fi citit automat, sau puteți solicita ca acesta să fie „portat” direct către un alt operator de date, dar în fiecare caz numai dacă: · prelucrarea se bazează pe consimțământul dvs. sau pe încheierea sau executarea unui contract cu dvs; și · prelucrarea se face prin mijloace automate. |
Opoziția | Vă puteți opune în orice moment, din motive legate de situația particulară în care vă aflați, prelucrării datelor dvs. cu caracter personal în temeiul interesului nostru legitim, în cazul în care considerați că drepturile și libertățile dvs. fundamentale prevalează față de acest interes. De asemenea, vă puteți opune oricând prelucrării datelor dvs. în scop de marketing direct (inclusiv crearea de profiluri), fără a invoca vreun motiv, caz în care vom înceta în cel mai scurt timp posibil această prelucrare. |
Luarea de decizii automate | Puteți cere să nu faceți obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, dar numai atunci când decizia respectivă: · produce efecte juridice cu privire la dvs.; sau · vă afectează în alt mod similar și într-o măsură semnificativă. Acest drept nu se aplică în cazul în care decizia la care s-a ajuns în urma luării automate a deciziilor: · ne este necesară pentru a încheia sau a derula un contract cu dvs.; · este autorizată prin lege și există garanții adecvate pentru drepturile și libertățile dvs.; sau · se bazează pe consimțământul dvs. explicit. |
Plângeri | Aveți dreptul să depuneți o plângere la autoritatea de supraveghere cu privire la prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal. În România, datele de contact ale autorității de supraveghere pentru protecția datelor sunt următoarele: Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal B-dul G-ral. Gheorghe Magheru nr. 28-30, Sector 1, cod poștal 010336, București, Romania Telefon: +40.318.059.211 sau +40.318.059.212; E-mail:anspdcp@dataprotection.ro Fără a vă afecta dreptul dvs de a contacta în orice moment autoritatea de supraveghere, vă rugăm să ne contactați în prealabil, și vă promitem că vom depune toate eforturile necesare pentru a rezolva orice problemă pe cale amiabilă. |
- Reamintim faptul ca puteti contacta in orice moment Responsabilul cu protecția datelor din cadrul Societatii prin transmiterea solicitarii dvs prin oricare dintre urmatoarele modalitati:
– prin e-mail la adresa: contact@ochelarii-tai.ro sau
– prin poștă sau curier la adresa: Str. Leaganului, 1, Bucuresti-Sector 1 – cu mentiunea în atenția Responsabilului cu protecția datelor din cadrul Societatii.
17. FOLOLSIREA COOKIE-URILOR
1. Politica de utilizare cookie-uri și tehnologii similare
Această politică se referă la cookie-urile și la tehnologiile similare folosite, după caz, în website-urile și aplicațiile operate de societatea J&F Optical S.R.L. cu punct de lucru in Bucuresti, str. Leaganului, nr. 1, sector 1 (denumită în continuare Societatea).
Cookie-urile sunt folosite pentru următoarele scopuri:
- de funcționare a site-ului,
- de analiză a comportamentului vizitatorilor site-ului,
- pentru publicitate.
Această politică se completează cu politica Societatii cu privire la protecția datelor personale în general și cu Termenii și Condițiile site-ului, pe care vă încurajăm să le citiți, acestea incluzând informații suplimentare utile, inclusiv cu privire la responsabilul pentru protecția datelor personale din cadrul Societatii, toate scopurile prelucrărilor de date de către Societate, drepturile dumneavoastră, precum și excepțiile și limitele acestora etc.
Protecția corespunzătoare a datelor cu caracter personal este un obiectiv important pentru Societate. Dorința noastră este să fim cât mai clari și transparenți cu privire la abordarea Societatii în aceasta materie. Pentru orice întrebare, vă rugăm să ne contactați la contact@ochelarii-tai.ro.
2. Ce sunt cookie-urile?
Cookie-ul este un fișier de mici dimensiuni, format din litere și numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se accesează internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisă de către terminalul utilizatorului către un server unde este operat site-ul www.ochelarii-tai.ro sau către un server al unei terțe părți.
3. La ce sunt folosite cookie-urile?
Aceste fișiere fac posibilă în principal recunoașterea terminalului utilizatorului și prezentarea conținutului într-un mod relevant, adaptat preferințelor utilizatorului.
Cookie-urile asigură utilizatorilor o experiență plăcută de navigare și susțin eforturile Societatii pentru a oferi servicii mai adaptate utilizatorilor, ex: – preferințele în materie de confidențialitate online, coșul de cumpărături sau publicitate relevantă. De asemenea, sunt utilizate în pregătirea unor statistici anonime agregate care ne ajută să înțelegem cum un utilizator beneficiază de paginile noastre de internet, permițându-ne îmbunătățirea structurii și conținutului lor, fără a permite identificarea personală a utilizatorului.
4. Ce cookie-uri folosim?
Folosim două tipuri de cookie-uri: per sesiune și fixe. Cookie-urile per sesiune sunt fișiere temporare ce rămân în terminalul utilizatorului până la terminarea sesiunii sau închiderea aplicației. Cookie-urile fixe rămân pe terminalul utilizatorului pe o perioadă determinată de parametrii cookie-ului sau până sunt șterse manual de utilizator.
5. Cum sunt folosite cookie-urile de către site-ul www.ochelarii-tai.ro ?
O vizită pe acest site poate plasa următoarele tipuri de cookie-uri:
- cookie-uri strict necesare pentru funcționarea site-ului
- cookie-uri de analiză
- cookie-uri pentru publicitate
Cookie-urile și/sau tehnologiile similare strict necesare sunt esențiale pentru buna funcționare a site-ului, fiind setate pe dispozitivul dumneavoastră la accesarea site-ului sau în urma acțiunilor efectuate în site, după caz. Puteți seta browser-ul dumneavoastră pentru a bloca cookie-urile, însă în acest caz anumite secțiuni ale site-ului nu vor funcționa corect.
Celelalte categorii de cookie-uri au rolul indicat la secțiunea 11.
6. Conțin cookie-urile sau tehnologiile similare date personale?
Cookie-urile sau tehnologiile similare în sine nu solicită informații cu caracter personal pentru a putea fi utilizate și, în multe cazuri, nici nu identifică personal utilizatorii de internet. Există însă situații când datele personale pot fi colectate prin utilizarea cookie-urilor pentru a facilita anumite funcționalități pentru utilizator sau pentru a oferi utilizatorului o experiență mai adaptată preferințelor sale. Astfel de date sunt criptate într-un mod care face imposibil accesul persoanelor neautorizate la ele.
Ce sunt tehnologiile similare?
Există alte tehnologii care pot fi utilizate în aceleași scopuri precum cookie-urile.
Site-ul www.ochelarii-tai.ro utilizează ca tehnologie similară Local Storage.
7. Blocare cookie-uri
În cazul în care doriți sa blocați cookie-urile, unele funcționalități ale site‑ului vor fi oprite, iar acest lucru poate genera anumite disfuncționalități sau erori în folosirea site-ului nostru. De exemplu, blocarea cookie-urilor vă poate împiedica să:
- cumpărați online
- vă autentificați în contul dumneavoastră
În cazul în care ești de acord cu aceste limitări și dorești să blochezi cookie-urile, urmează instrucțiunile de mai jos:
Cele mai multe browsere sunt setate implicit să accepte cookie-uri, dar aveți posibilitatea să modificați setările pentru a bloca unele sau toate cookie-urile.
Alege browser-ul tău din lista de mai jos pentru a afișa instrucțiunile pe care trebuie să le parcurgeți după deschiderea browser-ului.
Link-urile de mai sus nu aparțin unor site-uri ochelarii-tai.ro și ochelarii-tai.ro nu este responsabil de conținutul acestora.
8. Administrarea preferințelor cu privire la plasarea de cookie-uri
În general, o aplicație folosită pentru accesarea paginilor web permite salvarea cookie-urilor și/sau a tehnologiilor similare pe terminal în mod implicit. Acestea sunt stocate pe perioade descrise în secțiunea 11 de mai jos. Aceste setări pot fi schimbate în așa fel încât administrarea automată a cookie-urilor să fie blocată de browser-ul web sau utilizatorul să fie informat de fiecare dată când cookie-uri sunt trimise către terminalul său.
Informații detaliate despre posibilitățile și modurile de administrare a cookie-urilor pot fi găsite în zona de setări a aplicației (browser-ului web). Limitarea folosirii cookie-urilor poate afecta anumite funcționalități ale website-ului.
9. De ce sunt cookie-urile și/sau tehnologiile similare importante pentru Internet?
Cookie-urile și/sau tehnologiile similare reprezintă un punct central al funcționării eficiente a Internetului, ajutând la generarea unei experiențe de navigare prietenoase și adaptate preferințelor și intereselor fiecărui utilizator. Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor poate face unele site-uri sau părți ale site-urilor imposibil de folosit.
Dezactivarea cookie-urilor nu înseamnă că nu veți mai primi, cu respectarea legislației, publicitate online – ci doar că aceasta nu va mai putea ține cont de preferințele și interesele dvs., evidențiate prin comportamentul de navigare.
Exemple de întrebuințări importante ale cookie-urilor (care nu necesită autentificarea unui utilizator prin intermediul unui cont):
- Conținut și servicii adaptate preferințelor utilizatorului – categorii de produse și servicii.
- Oferte adaptate intereselor utilizatorilor
- Reținerea parolelor
- Reținerea filtrelor de protecție a copiilor privind conținutul pe Internet (opțiuni family mode, funcții de safe search).
- Limitarea frecvenței de difuzare a reclamelor – limitarea numărului de afișări a unei reclame pentru un anumit utilizator pe un site.
- Furnizarea de publicitate relevantă pentru utilizator.
- Măsurarea, optimizarea și adaptarea caracteristicilor de analiză – cum ar fi confirmarea unui anumit nivel de trafic pe un website, ce tip de conținut este vizualizat și modul cum un utilizator ajunge pe un website (ex: prin motoare de căutare, direct, din alte website-uri etc.). Website-urile derulează aceste analize privitoare la utilizarea lor pentru a-și îmbunătăți serviciile în beneficiul utilizatorilor.
10. Securitate și aspecte legate de confidențialitate
În general browserele au integrate setări de confidențialitate care furnizează diferite niveluri de acceptare a cookie-urilor, perioada de valabilitate și ștergere automată după ce utilizatorul a vizitat un anumit site.
Alte aspecte de securitate legate de cookie-uri:
- Particularizarea setărilor browserului în ceea ce privește cookie-urile pentru a reflecta un nivel confortabil pentru dumneavoastră al securității utilizării cookie-urilor.
- Dacă sunteți singura persoană care utilizează computerul, puteți seta, dacă doriți, termene lungi de expirare pentru stocarea istoricului de navigare și a datelor personale de acces.
- Dacă împărțiți accesul la calculator, puteți lua în considerare setarea browserului pentru a șterge datele individuale de navigare de fiecare dată când închideți browserul. Aceasta este o variantă de a accesa site-urile care plasează cookie-uri și de a șterge orice informație de vizitare la închiderea sesiunii de navigare.
11. Linkuri și informații suplimentare utile
Dacă doriți să aflați mai multe informații despre cookie-uri și la ce sunt utilizate, recomandăm următoarele linkuri:
Lista de mai jos descrie fiecare cookie utilizat pe website, inclusiv rolul acestuia. Nu vom utiliza aceste cookie-uri în alte moduri decât cele indicate în prezenta Politică de utilizare cookie-uri.
COOKIES:
- doubleclick.net
- facebook.com
- instagram.com
- tiktok.com
- google.com
- woocommerce_cart_hash
- woocommerce_items_in_cart
- wp_woocommerce_session_
- woocommerce_recently_viewed
- store_notice[notice id]
PHP SESSIONS:
- shop_per_page: alegerea vizitatorilor pentru un număr de produse pe pagină
- shop_per_row: alegerea vizitatorului pentru un număr de coloane pe rând pe pagina magazinului
- shop_view: vizualizați pagina de magazin – grilă sau listă
Site-ul www.ochelarii-tai.ro folosește serviciile următoarelor terțe părți în scopul oferirii de funcționalități, pentru analiză și pentru publicitate. Este posibil ca aceste terțe părți să seteze și să folosească cookie-uri și/sau tehnologii similare pe website-urile și în aplicațiile operate de site-ul ochelarii-tai.ro, precum și pe website-uri și în aplicații altele decât cele operate de ochelarii-tai.ro.
Pentru mai multe detalii, consultați politicile de protecție a datelor precum și ghidurile de administrare a preferințelor utilizatorilor și posibilitățile de dezactivare oferite de companiile care gestionează aceste servicii, după caz.
Google Analytics
Categorie: Analiză
Scop: Web analytics
Politici: https://www.google.com/analytics/terms/gb.html, https://support.google.com/analytics/answer/6004245
Google AdWords
Categorie: Publicitate
Scop: Remarketing
Politici: https://policies.google.com/privacy, https://policies.google.com/technologies/ads
Google Maps API
Categorie: Funcționalitate
Scop: Puncte și estimate de livrare în apropierea utilizatorului prin reverse geocoding
Politici: https://policies.google.com/privacy
Profitshare Remarketing
Categorie: Publicitate
Scop: Remarketing
Politici: https://profitshare.ro/en/privacy-policy
Hotjar
Categorie: Analiză
Scop: Web analytics
Politici: https://www.hotjar.com/legal/policies/privacy
RTB House
Categorie: Publicitate
Scop: Remarketing
Politici: https://www.rtbhouse.com/privacy/
Criteo
Categorie: Publicitate
Scop: Remarketing
Politici: https://www.criteo.com/privacy/
Google Doubleclick
Categorie: Publicitate
Scop: Publicitate vizuală (display advertising)
Politici: https://policies.google.com/technologies/ads
Categorie: Publicitate
Scop: Remarketing
Politici: https://www.facebook.com/privacy/explanation
Crazyegg
Categorie: Analiză
Scop: Web analytics
Politici: https://www.crazyegg.com/privacy
Gemius
Categorie: Publicitate
Scop: Conversion tracking
Politici: http://www.gemius.com/privacy-policy.html
Firebase
Categorie: Analiză
Scop: App Analytics
Politici: https://firebase.google.com/support/privacy/
18. FORTA MAJORA
18.1. Nici una din parti nu va fi raspunzatoare pentru neexecutarea obligatiilor sale contractuale, daca o astfel de neexecutare la termen si/sau in mod corespunzator, total sau partial este datorata unui eveniment de forta majora. Forta majora este evenimentul imprevizibil, in afara controlului partilor si care nu poate fi evitat.
18.2. Daca in termen de 15 (cincisprezece) zile de la data producerii lui, respectivul eveniment nu inceteaza fiecare parte va avea dreptul sa notifice celeilalte parti incetarea de plin drept a contractului fara ca vreuna dintre ele sa poata pretinde celeilalte alte daune-interese.
19. LEGEA APLICABILA – JURISDICTIA
19.1. Prezentul contract este supus legii romane. Eventualele litigii aparute intre Vanzator si Utilizatori / Cumparatori se vor rezolva pe cale amiabila sau, in cazul in care aceasta nu va fi posibila, litigiile vor fi solutionate de instantele judecatoresti romane competente din Municipiul Bucuresti.